lauantai 5. lokakuuta 2013

Avautuminen,jälleen.

Iltaa tai yötä,mitä lie :)
En oo pitkää aikaa kirjotellu ku on ollu vähä kaikenlaista.
Mulla alko tetti tossa maanantaina Vanhainkodissa.
Se on ollu mulle tosi rankka kokemus henkisesti ja fyysisesti.
Mut toisaalta se on saanu mun silmät avautumaan siihen miten yllättävä ja lyhyt elämä onkaan.

Tänää tuli puhuttuu yhen kaverin kanssa vähän kaikenlaisesta jälleen.
Puhuttiin mm eläinrääkkäyksestä,vanhuksista ja lapsista,tai niiden vanhemmista.
Ensinäkin, sellasena ihmisenä joka ei kirjaimellisesti haluaisi tappaa kärpästäkään,
en ymmärrä tätä eläinrääkkäystä.
Miksi ?!
Miten voi katsoa tätä eläintä ja satuttaa sitä silti, kun näkee kuinka se kärsii.
Miten kukaan voi olla niin vitun julma.
Sitten näistä lapsista,ja niiden vanhemmista.
Jos sä päätät lapsen hankkia,tai et päättäisikään,mutta silti raskaaks tullessa pidät sen,
miten pystyt tekemään sille mitään pahaa ?
Tekee pahaa kattoa vierestä kun raskaana olevat naiset tupakoi,
tai juo alkoholia,siis ihan järkyttävää.
Vaan se vitun yhdeksän kuukautta,etkä edes sillä tavalla voi huolehtia lapsesi hyvinvoinnista ?
Lapselle saattaa jäädä siitä pysyviä vammoja ja ongelmia, en ymmärrä miten sen syyllisyyden kanssa voi elää..
Ja kun sitten saatte sen lapsen jatkatte lähellä polttamista ja juomista.
Pahimmassa tapauksessa sen lisäksi lyötte lasta.
Niin ei vaan voi kohdella ihmistä,joka ei edes ole teille mitään pahaa tehnyt.
Rakastaa sinua vanhempanaan,ja syyttää itseään asioista mite hänelle tehdään.
Jos olette niin vitun riippuvaisia toisen satuttamiseen ja alkoholiin,
antakaa lapselle hyvän elämän mahdollisuus, vaikka sijoittamalla toiseen kotiin.
Älkää olko niin vitun itsekkäitä.
Ja sit viimeisenä sitten nyt tällänen juttu.
Tästä on kyllä vähän aikaa mutta luin netistä uutisia ja törmäsimpä sitten sellaiseen yhteen tapaukseen,
jossa kaksi miestä oli ryöstänyt 91 vuotiaan sotaveteraanin,joka sai vammoja jotka vaativat sairaala käyntiä.
Miten KUKAAN voi tehdä noin iäkkäälle maataanpuolustaneelle miehelle ?
Tai muutenkaan kenelläkkään ihmiselle,varsinkaan iäkkäälle ?
Tollasta tekevät pitäs saatana pistää kärsimään ja kunnolla.
Hirttäminen,eikä haulikolla päähänkään riitä.
SIIS VITUN IHMISET.





keskiviikko 4. syyskuuta 2013

jotain


En oo kirjottanu taas vähää aikaa..
Täs on ollu vähä kiireist yms ni en oo oikee ehtiny.

Nyt koulus äikäntunti ja väsyttää sen verra etten jaksais tehä oikee mitää.
Aloin taas pari päivää sit pitkäst aikaa käymää salilla , koska mä päätin et haluun armeijaan.
Tää ei oo mikään sellanen hetken mielijohde, vaan oon tosissaa nyt kiinostunu siitä.

Mietin yks päivä et millasenahan muut ihmiset mut näkee ?
Ulospäin saatan näyttää hyvinki itsekeskeiseltä ja vahvalta,
mut sitä mä en todellakaa ole.
Vaikka kuinka yritän todistaa toisin,mul on huono itsetunto ja en oo vahva ihminen.
Otan pienetki asiat nykyään tosi raskaasti.
Yritän ehkä olla jollain tavalla myös ''kova'' tyttö,
Mut totuudessa oon vaan herkkä ja ujo, vaikkei sitä kai edes huomata.
Täs parin vuode sisäl oon kokenu vähä kaikenlaista , joka on saanut mut muuttuu tälläseks.
On ollu masennusta,ahistusta, ja koulu on menny päin persettä.
Ala-asteella olin pirtee, ja noin 8-9 oppilas.
Yhtäkkii kaikki vaan sit romahti ja tässä sitä nyt ollaa.
Ehkä mä vieläki omalla tavallaa haen itteeni, ja sitä millanen oon oikeesti.

Oon huomannu itessäni monia aikuistumisen merkkejä.
Se mikä enne oli hauskaa tuntuu nyt lapsellisesta,tai jopa iha vastenmieliseltä.
Oon lopettanu pelleilyn ja nyt yritän saada tän koulun vielä hoitoon tästä.

Oon muuttunu myös silleen,että ennen mua ei tarvinnu pyytää kahta kertaa mukaan juomaan, kun olin jo siellä. Nykyään en edes ajattele juomista. Oon ollu tosi pitkään juomatta ja tän linjan aijon pitää.

sunnuntai 25. elokuuta 2013

viikonloppu

Iltaa :)

Ööh,tänää mul ei oo taaskaan mitää erikoista kirjotettavaa
Perjantaina mun kulta tuli meille yöks , eilen eli lauantaina olin mun kahen parhaan ystävänkans,
ja tänää nyt vaa nähny sitä toist frendii,ja nyt sitte mun kullan kanssa 


Mä en tiiä miks mut parin päivä sisäl mua on  vituttanu kaikki,
siis ihmiset, asiat jne
Tuntuu ku kaikki ois mulle joka vitu asiasta vihasii,
tai et tekisin kokoaika jotai vääri.
En jaksa kokoaika kysellä oonko tehny jotai,
ku ei tääl saa kumminkaa ikinä suoraa vastausta.
En jaksa sitäkää et mulle voidaa tiuskii ja muhu puretaa suuttumust,
Mut jos mä teen niin, sit suututaa .
HAISTAKAA PASKA




torstai 22. elokuuta 2013

Iltaaa ..

Oon ehkä käyttäny liia monta yötä miettien sellasta ku kuolema..
Me kaikki tiedetään,että se tulee joskus.
Ja se tästä tekee pahinta kun ei tiiä ikinä millon,
se voi olla huomenna,tai sitte se voi olla monien vuosien päästä,
silti tiiän etten oo ikinä ehtiny sanoo kaikkee sille henkilölle mitä tahtoisin.
Tottakai tässä tulee ensimmäisenä mieleen perhe,esim äiti.
Mä en vaan haluu sulattaa sitä asiaa et joku päivä en voikkaan kysyä äitiltä neuvoa,
en voi sanoa sille enää sanaakaan.
Vaikka kuinka itkisin ja huutaisin se ei tois sitä koskaan takasin mun luo.
En usko et sitä tunnetta ei voi edes arvat,jos sitä ei oo kokenut..
Mä oon meinannu menettää mun äidin,ja se oli mulle yhtä helvettiä,
en enää koskaa haluis kokee sitä samaa.
Oon ikuisesti kiitollinen kaikille niille ihmisille,jotka autto sillon että äiti selvisi siitä.
Mä en tiedä mite oisin jatkanu ilman sitä,tai oisinko edes jatkanu.
Mä en ikinä oo saanu sanottua kunnolla rakastavani sitä,
mutta kyllä se sen tietää.
Yks asia mistä oon onnellinen,on se että mun ja äitin välit on parhaat,
mitä nyt voi sitte ollakkaa.
Aina kun mä mietin tätä asiaa mulle tulee hirveen ahdistunu olo,
Enkä haluu uskoo et joku päivä on pakko vaan sitte päästää irti,siitä joka on tärkein..
Mä en vaan kestä,miks maailman pitää olla tällänen,
ja viedä kaikki kaunis pois joskus.


Mut tätä kun miettii,ni tietää että jokasesta hetkestä rakkaan kanssa pitää nauttia.
Jokainen sana voi olla viimenen,joten harkiste se tarkasti.
Lopeta aina riitely rakkaan kanssa jos vaan mahdollista,Koska ne sanat sulta voi olla viimeset, ja niitä et todellakaan tarkota.
Nauttikaa siitä mitä teillä vielä on,
älkää antoko näiden vuosien valua hukkaan.




Kiitos äiti kun oot vielä siinä ..<3



lauantai 17. elokuuta 2013

Päiväää tai jotain sinnepäin

Mä en nyt yhtää tykkää, oon vieläki kipeenä,
ja tääl sataa nykyää joka päivä ?
mikä sadekausi nyt on :D

Mutmut oon Nyt yhen frendinkaa kans meillä,
ja toinenki on tulos tänne koska en jaksa liikkuu kipeenä.
toi yks piirtelee tuol jotai,ja mä päätin sil aikaa tulla kirjottaa tänne jotai :)
Pikkusystille tuli kaveri yöks,joten saan varmaan taas kuunnella koko illan 
''Pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, älä koskaan miehisty
En meidän taloon lisää aikuisia halua''

Koska singstar .. tai joku tommonen :)
Maanantain ois kiva olla terve koska haluisin kouluu,
ku ei neljänseinän sisäl ookkaa enää nii kivaa istuu..

Mul ei nyt oikee tänäänkää oo mikää avautumise fiilis eikä mitää erikoista asiaa..
Paitsi et tästä pinnallisuudesta vähän,josta valitan,
mut mitä itsekkin teen.. ? :D
ELIKKÄ .. oon nyt pari kk jo halunnu Ripsienpidennykset.. 
Ei tarvis tuhlaa ni paljo aikaa toho laittautumiseen aamulla,
eikä ois hirvee stressi herätessä laittautuu jos on lähös jonnekki.
laitan nyt kuvan sellasit mitä haluisin ja tahdontahdoooon :(

... <3


perjantai 16. elokuuta 2013

kipeenä vieläkii.

Päiväääää..
Illal\yöl nous lämpö melkee 38..
Nyt tänää kuumet ei oo ollu mut iha muutevaa hirvee olo.

Mullo jotenki iha hirveen vittuuntunu olo kokoajan..
Ja ei oo ees mitää syytä taaskaa.
Must tuntuu et kaikki on taas hajoomas käsii koska en oo kahen kuukaude sisäl
käyny ulko ku pari kertaa + mökil viikonloppu...
Ei jaksaaa,ja sit pitää olla viel kipeeki ..

Mut tänää mun kullan kanssa varmaankin,
jos olo ei nyt iha hirveesti pahene tästä.

En jaksa ees istuu koneella,
enkä tehä muutenkaa mitäää ..

byee!



torstai 15. elokuuta 2013

Avaudun..

Miks pitää kiusata tai ylipäätää haukkua ketää ?
Miks pitää olla rasisti tiettyjä ihmisiä kohtaa ?
ihonväri ei vaikuta millään tavalla siihen millanen ihminen on,
eikä kulttuurikaan. Jos yks mustalainen varastaa,se ei tarkota et kaikki tekee niin
Ja myös se että jos jotkut ''valkoiset'' on rasisteja,ni aika moni leimataa siihen.
Mul on itelläni tosi monesta eri kulttuurista kavereita,eikä ne ole yhtää erilaisia ku minä.
Ja sekin että kyllä vaaleekin ihminen voi iha yhtälailla varastaa,hakata yms. Mut 
Siltikää niit kohtaan ei olla yhtä varauksellisia ?
MIKSI ?
Ja minkä takia pitää haukkua ihmisiä,jotka on isompia ku muut ?
Tai pienempiä ku muut ?
pitempiä,lyhyempiä tai mitä tahansa ?
Miks ihmisiä pitää ees erotella tollasiin ryhmiin, kun esim vaaleet ja tummat ?
Kaikki me ollaan ihmisiä ja tasa-arvosia.
Kaikkien vaa pitää ymmärtää se.
Antakaa ihmisten olla mitä ne on.


Toinen asia on se että miks varsinki naiset keskittyy niin paljon ulkonäköön (myönnän itsekkin tekeväni niin,vaikka näin kirjoitankin)
Keskitytään siihen ollaanko hoikkia,kauniita ja miltä hiukset näyttää yms.
loppupeleissä sillä asialla ei oo enää mitään väliä.
Kun sä kuolet ni mitä ne ihmiset miettii ?
''olipas sillä kauniit hiukset,se osasi meikata ja oli aina niin kaunis''
Ei,ne miettii millainen persoona on ollu,ainakin toivottavasti ..
Käytä mielummin aika siihen että kohtelet muita hyvin,ja oot muille mukava.
En ainakaan haluisi et mua muisteltais pinnallisena ihmisenä,joka käytti koko elämänsä,
ja rahansa siihen että näyttäisi kauniilta.

Oikee kauneus ei oo sitä miltä sä näytät,vaa millainen sä olet 
Elämä on lyhyt, älä tuhlaa sitä kaikkeen turhaan,
vaan elä se.. <3


eiköhä täs ollu jo vuodatusta tarpeeksi .. :DD:D
byee !